gerardjodi.reismee.nl

De laatste kilometers...

Het einde van de rondreis zit er dan toch echt aan te komen. Morgen nog 1 tussenstop en dan weer terug naar San Leandro om vervolgens nog een dagje in San Francisco door te brengen. Wat shoppen en nog even proeven van die Amerikaanse sfeer.

Na Pismo Beach hebben we de kortste afstand tot nu toe overbrugt, een goeie 60 km naar Santa Margarita. Daar hebben we het weer lekker rustig aan gedaan. De thermometer sloeg ver uit boven de 30, dus eenmaal geinstalleerd gelijk het zwembad ingedoken. Boekje erbij, drankje erbij en relaxen maar. Hadden we ook wel even nodig, dus zo'n laatste weekje bevalt ons wel op deze manier. Toch even een kleine wandeling gemaakt naar Lake Santamargarita en daar hebben we geen spijt van gekregen. Het meer ligt er prachtig bij, heerlijk rondgekeken onder de avondzon. Ondanks waarschuwingen voor verhoogde activiteit van 'black bears' niets gespot, maar voor alle zekerheid maar niet al te ver van de route afgeweken. Een beklimming gemaakt naar een hoge heuvel waar we het meer goed konden overzien, gadegeslagen door talloze gieren die boven ons in de bomen zaten.

Daarna weer terug naar de camping, boekje erbij en vanmorgen vertrokken richting Monterey. Uiteraard de toeristische route gepakt, de Highway 'One' die direct langs de kust gaat. Prachtige route alleen jammer dat de mist precies bleef hangen op de rand van de kliffen, waardoor de mooie uitzichten van bovenaf niet te zien waren. Toch een paar keer naar beneden gelopen en de Pacific even van dichtbij gevoeld. Tussendoor heerlijk Mexicaans geluncht om vervolgens te belanden in Salinas/Monterey. Een prachtige camping, niet dus, met uitzicht en het lawaai van de snelweg. Maar we hadden niet meer de puf om alsnog te verkassen. Mag de pret niet drukken want we steken zo de bbq aan, lekker slapen en dan nog 1 tussenstop voordat we de camper, hopelijk zonder deuken (behalve dat incidentje in Yosemite Park), weer in gaan leveren.