gerardjodi.reismee.nl

Supervlucht over Grand Canyon en de Route 66

Na de heftige trail van gisteren vanmorgen wederom vroeg uit de veren, want we gingen voor de herkansing voor de helikoptervlucht. Vanuit het raam van de camper zagen we al dat het goed zat. Strakblauwe lucht, dus dat moest goedkomen. En dat deed het ook. Geheel volgens planning om 9.00 u de lucht in. Jodi had het ideale plekje naast de piloot, terwijl ikzelf achterin bij het raam zat. In 1 woord: spectaculair!

Echt gaaf om te zien hoe de Grand Canyon vanuit de lucht te zien is. De Colorado-river die zich er doorheen baant en de megagrote kloven eromheen. De vlucht duurde zo'n 30 minuten,maar elke minuut was het waard. Uiteraard veel foto's en een filmpje gemaakt, maar dat komt later wel. Het beeld wat je met eigen ogen ziet is vele malen mooier dan het vastleggen ervan. Afijn, daarna was het weer verderop.

Het plan was om via de Route 66 naar Needles te gaan en daar te overnachten. En het werd een gaaf ritje met de RV. Afwisselend gereden, waarbij Jodi het spannendste stuk voor haar kiezen kreeg richting Oakman. Een smal stuk Route 66, veel klimmen en een smalle weg, maar het ging goed. Echt leuk om te zien hoe zo'n oud mijnwerkersstadje er nu bijligt. Geheel in stijl bewaard en we keken onze ogen uit.

Na een wandeling door het stadje toch maar weer door naar de eindbestemming Needles. Daar zijn we veilig beland en het ziet er hier perfect uit. Stroom, water, internet en een prive-zwembad voor onszelf, want de camping is redelijk verlaten. Weer terug in de dessert en de thermometer gaf 36 graden aan. Eerst maar even een duik genomen en nu lekker genieten van de zwoele avond. Inkopen gedaan, koelkast weer gevuld en zo lekker buiten eten. Morgen gaan we weer verder en dan rijden we door het Joshua Tree National Park om vervolgens in Palm Springs te belanden. Althans, da's de planning.

Dick en Ans

Hallo Gerard en Jodie,

Ik zie op jullie foto's veel bekende plekken en denken dan; 'konden we er nog maar even weer naar toe om ook nog even te genieten. Marc is natuurlijk stinkend jaloers! Een wandelingetje Grand Canyon valt tegen he? Zeker met noodweer. Geniet er nog van en we horen de verhalen later wel.