gerardjodi.reismee.nl

Spectaculaire dag in de Grand Canyon

Ons tweede dagje Grand Canyon zal ons nog lang bijstaan. Niet vanwege de helicoptervlucht die uiteindelijk niet doorging... maar meer vanwege de trail die we later op de dag hebben gemaakt. De dag begon, zoals gewoonlijk, met een vroege wekker. Op naar Canyon Airport in Tusayan, niet zo ver vanaf het National Park. Ingecheckt en klaar voor onze helicoptervlucht. Helaas helaas... 'all flights are cancelled...' Tsja, da's balen natuurlijk. Toch maar besloten om morgenvroeg voor de herkansing te gaan en anders is het helaas pindakaas en rijden we door naar Needles via de Route 66. Daaropvolgend wat noodzakelijke inkopen gedaan en na de lunch besloten om wat aan sightseeing te gaan doen langs de diverse viewpoints. Eenmaal uitgestapt bij Bright Angel Point toch maar impulsief besloten om de canyon te gaan afdalen. Nou dat hebben we geweten...
De zon scheen en naar beneden verliep alles vlotjes. Zo'n kleine 1000 meter afgedaald hebben we toch maar besloten om rechtsomkeert te maken, want 1 km klimmen is heftig en de Colorado-river was nog eens 1 km afdalen. Het zonnetje scheen nog steeds, maar halverwege riep de ranger ons al toe dat het weer ging omslaan. Donkere wolken pakten zich samen en na wat eerste druppels barstte het noodweer echt los. We zijn doorgelopen en hadden het geluk dat we konden schuilen onder een natural bridge halverwege. Meerdere hikers hadden zich daar verzameld en toen bleek pas hoe heftig het was. Enorme modderstromen kwamen naar beneden, wat eerst een relaxt wandelpad was. Een lawine van modder kwam langs de canyon naar beneden en om het feest helemaal kompleet te maken barstte ook het omweer los. Direct boven ons sloeg het in en een gigantische knal vormde het hoogtepunt van het noodweer. Toch wel een angstaanjagende ervaring. We waren blij dat we met meerderen waren. Even zo snel als dat het noodweer begon brak ook de zon weer door en toen was het nog een behoorlijke klim omhoog. We zagen er niet meer uit in onze bemodderde kleding, maar dat mocht de pret niet drukken. Gelijk maar de bar ingedoken en een stevig biertje genomen voor de schrik. Nog even gezellig gekletst met wat andere Nederlanders en toen terug naar de camper. Deze trail in de Grand Canyon zal ons nog lang bijblijven...

johan.brom@hetnet.nl

hey luitjes

Wat een ervaring zo'n noodweer in de bergen. Gelukkig niks ernstig gebeurd.
Je ouders hebben de reisverslagen gelezen tot in de mist.
Ze vonden het zeer interessant , al snappen ze de locatie's niet zo , maar dat de mogelijkheden er zijn om via de laptop verslagen en foto's te versturen , dat is algebra voor ze.
Veel plezier en nog een week te gaan!!!
Groetjes van Johan en Yvonne

MARISKAA

HAAI PAPS & JODI !

wat gaaf allemaal joh,
echt een ervaring rijker jullie haha!
maar wel spannend hee, met die mist enzo!
pff, nou maar wel schitterend, al die foto's enzo :)

nou hier alles goed, ben hard aan het klussen in de plus!
en verder druk met school!

nou geniet er nog van, want over een weekje zie ik jullie al op schiphol !! tijd gaat hard,!

nou ik zie jullie verhalen fotos wel weer verschijnen. heel veel plezier nog & geniet er heerlijk van!!

kussiesss Mriss (L)

Connie

Hi Jodi en Gerard,

Wat ontzettend gaaf om dit allemaal mee te maken.....wordt weer aarden als jullie terug zijn in Nederland! maar zover voor nu zijn jullie vooral aan het genieten van bijzondere uitzichten, echt gaaf. En Jo die foto dat jullie even een 'buitje' kregen haha je lijkt wel een verzopen katje! Dat noodweer zal behoorlijk wat indruk hebben achter gelaten kan ik me zo voorstellen. Heel veel plezier met alle indrukken!!