gerardjodi.reismee.nl

Bryce: mooi, mooier, mooist...

Vanmorgen vanuit Zion vertrokken naar Bryce. Een relatief kort ritje van zo'n 150 km en rond 8.00 zijn we al met onze RV (Recreational Vihicle klinkt toch mooier dan camper :) vertrokken. Op zich een relaxt ritje, ware het niet dat we toch wat oranje lampjes op ons dashboard te zien kregen. Die ene herkende ik wel van m'n eigen Renault, iets met 1 van de cylinders, maar de andere baarde me meer zorgen, want oranje bij het oliepeil is niet echt iets waar we op stonden te wachten. Toch maar even gestopt bij een garage en het laten zien. Bleek het symbooltje niet van de olie te zijn maar van de benzinedop... Hadden we inderdaad al wat problemen mee en al vervangen. De leiding zit niet helemaal vast, maar door 2 schroefjes aan te draaien was dat ook weer verholpen. By the way... ik krijg steeds meer sympathie voor die Amerikanen. Allemaal super behulpzaam en vriendelijk.
Daarna weer verder en rond 11 uur meldden we ons bij Ruby's Inn een campground net buiten Bryce National Park. Superleuk hier met veel winkeltjes en alles is superruim opgezet. We kregen zelfs nog 20 dollar korting op vertoon van onze ANWB-pas.
Na de lunch, en wat kleine boodschapjes, met de shuttlebus het park in. Supersysteem trouwens, alles zit bij de prijs in en je wordt overal 'voor de deur' afgezet. Eenmaal binnen het park hebben we echt onze ogen uitgekeken. Bryce is echt geweldig, weer totaal anders dan Yosemite en Zion. Moeilijk te beschrijven als je het niet zelf ziet. Afijn, bekijk de foto's voor een indruk. Wij zijn in elk geval helemaal afgedaald de canyon in. Een pittige trail, maar voor 200% de moeite waard. Je kijkt echt je ogen uit. Elke bocht geeft weer een ander beeld en met beetje fantasie haal je er allerlei figuren uit.
We kozen voor de Peekaboo-trail vanuit Brycepoint, het hoogste gedeelte. Vervolgens aansluitend de Queens Garden trail gelopen en vervolgens weer de canyon uitgeklauterd. Al met al toch een dikke 3 uur in de benen.
Terug naar de campground en even wat drank ingeslagen, ook niet geheel onbelangrijk. Foto's zijn super al moet je dit echt met eigen ogen aanschouwen. Morgen nog een dagje Bryce en dan een lange weg naar Grand Canyon. Hemelsbreed misschien maar 100 km maar we moeten er toch omheen om de Southrim te bereiken, oftewel 450 km voor de boeg...