gerardjodi.reismee.nl

Ons tweede dagje Zion

De dag begon twijfelachtig. Sterker nog... we hoorden voor het eerst regen op ons camperdak vallen. Gezien de voorgaande dagen hadden we niet echt de indruk dat het serieus was, maar er is toch een behoorlijk buitje gevallen. Even stonden we nog in dubio om de RV te starten en door te rijden naar Bryce, maar daar toch maar van afgezien omdat Zion toch wel erg mooi was. Eerst maar even boodschappen gedaan en zo rond de middag brak het zonnetje gelukkig toch nog door al is de temperatuur niet te vergelijken met Las Vegas. Rond de 22 graden vermoeden we, maar dat bleek wel een heerlijk wandelweertje. Toch weer behoorlijk wat trails gelopen, begonnen met de Grotto Trail (saai), vervolgens de Kayenta Trail (al een stuk mooier, wel behoorlijk klimmen) en vervolgens de Emerald Pools (gaaf). De laatste trail liep langs diverse meertjes die trapsgewijs zijn ontstaan uit de canyon. Erg indrukwekkend om langs de steile rotsen te lopen.
Daarna hadden we wel een lekker (Zion)-biertje verdiend vonden we, was weliswaar over de datum, maar hij smaakte prima. Potje gekaart en toen werden we toch wel erg hongerig.
Jodi blijkt gelukkig een echte keukenprinses te zijn (wist ik al lang natuurlijk...) en heerlijk gegeten in de camper. Na afloop koffie met een likeurtje. De bedoeling was om vervolgens eindelijk eens aan 1 van die dikke boeken te beginnen, maar na een bladzijde of 5 ging het licht uit. Supergaaf zo'n rondreis, maar de uurtjes slaap hebben we hard nodig!