gerardjodi.reismee.nl

Prachtige dag met een schaduwrandje...

Vandaag een hele dag Yosemite en dan blijkt maar weer eens dat je hier ook wel 2 weken kunt vertoeven. We hebben getracht de highlights te zien en als er nog mooiere plekken zijn... Het zei zo. We hebben een prachtige trail gemaakt. Helaas net niet vroeg genoeg uit de veren, want het plan was om ons af te laten zetten bij Glacier Point (kennelijk het mooiste plekje van Yosemite) en van daaruit terug te lopen naar Yosemite Valley. Op advies vervolgens gekozen voor een alternatief en wel de wandeling naar Nevada Falls. Gewapend met rugzak en genoeg water voor onderweg begonnen we het klimwerk. En onderweg was het bijna bij elke bocht stilstaan, want Yosemite is in alle opzichten indrukwekkend. De megagrote massieve rotsen maakten veel indruk en de watervallen en de bosrijke omgeving deden de rest. Deep impressed uiteindelijk beland bij Vernal Falls en daar even uitgeblazen, maar we voelden ons nog fit dus nog hogerop en daar keken we uiteindelijk tegen de Nevada Falls aan. Nog even afgewogen om nog hoger te gaan, maar gezien het tijdstip toch maar besloten via een andere route af te dalen. Nou ja afdalen... eerst nog enkele honderden meters klimwerk, voordat we terug konden naar Yosemite Valley.
De meter stond nog steeds op 86F oftewel 30 graden en na een opfrissing terug naar Crane Flat, onze RV-site. Bij de poort was iemand aan het inchecken, wat net iets te lang duurde. Dus maar even rechts erlangs... @$#@&#@ oftewel... K.. bleek er rechts 1 of ander infohokkie te staan dat net niet hoog genoeg was voor onze camper. Veel gekraak en even leek het of er spontaan een grizzlybeer de camper binnenstormde. Maar het infohokje was ineens een aantal dakplaten kwijt. Tsja... met het schaamrood op mijn kaken (Jodi lachte zich rot... grrrrr) ons toch maar even gemeld. Gelukkig leek de schade mee te vallen bij onze camper, maar dat wordt nog even duimen draaien wanneer we, hopelijk zonder verdere ongelukken, de camper gaan inleveren. De dienstdoende ranger had ons snel gevonden en na het checken van rijbewijs, paspoort en verzekeringspapieren mochten we eindelijk ons stekkie weer innemen.
Nou ja, so be it. We hebben maar een extra fles 'Barefoot' - lekkere witte wijn - opengetrokken om het leed te verzachten. Morgen wacht Glacier Point en van daaruit gaan we Sequoia National Park bezoeken. Die bomen zijn zo hoog dat geen enkele zijtak onze camper kan raken. Da's alvast een geruststelling :)

Ton vdM

Hey luitjes, tja, ik heb mijn vrachtwagenrijbewijs. De volgende keer mij maar meenemen als particulier chauffeur? Aan de andere kant, ik heb her en der ook al wat deukjes opgelopen, ondanks dat papiertje.

Leuk om jullie avonturen zo te kunnen volgen en dit deukje past straks prima tussen alle verhalen. Veel plezier nog verder en tot het volgende artikel of de volgende reactie..

johan.brom@hetnet.nl

Hallo campergangers.

Mag ik ook lachen...ha ha....ik zie je gezicht voor me (gerard) en hoor Jodi op de achtergrond lachen om je rijkunsten toen je het infohokje raakte. Wil je tijd winnen, ja ja.
Maar de verhalen /foto's zien er fantastisch uit.
Ga zo door!!
Groetjes van yvonne