gerardjodi.reismee.nl

De rondreis is begonnen...

Vandaag een spannende dag, want we verlaten SF. Met de trein naar San Leandro om vervolgens opgepikt te worden. Helaas moesten we er toch een belletje aan wagen voordat we daadwerkelijk opgepikt werden. Bij Moturis, de verhuurder, was het een drukte van belang en daar was de organisatie niet helemaal op ingespeeld, dus het duurde behoorlijk lang voordat we daadwerkelijk het terrein afreden. Instructie zat er al helemaal niet bij, nou ja... we konden even meekijken op een video. Maar als je dan zelf achter het stuur zit van zo'n grote bak is het toch ff wennen. Een Ford, 10 cylinders, automaat en nog tig knopjes op het dashboard waarvan we de functie nog steeds niet weten. Wat onwennig toch maar weggereden en direct de eerste vuurdoop op de Highway waar we aan alle kanten voorbij werden gereden. Die trucks geven daar ook behoorlijk gas. Gelukkig konden we de drukke highway redelijk snel verlaten en in Oakdale eerst maar eens gaan shoppen. We parkeerden voor een megasupermarkt en in de veronderstelling dat het nog wel ff kon duren voordat we weer een vergelijkbare supermarkt tegenkomen flink ingekocht. Uiteraard veel drank, maar ook voldoende voedsel om een week te kunnen overleven.
Daarna raakten we beter gewend aan de camper. Richting Yosemite kwamen we al gauw in een lange klim met haarspeldbochten en daar denderden de eerste kopjes en borden al de kast uit. Scherven brengen geluk zullen we maar zeggen, maar de halve inventaris hebben we al gesloopt.
Afijn, zonder verdere problemen de camping bereikt. Echt in de middle of nowhere, maar het sfeertje heeft wel wat.
Gezellig met een megafles wijn aan de picknicktafel en nu maar hopen dat Yogibeer ons met rust laat vanavond. Bij de toiletten hangt nog een waarschuwing dat er op de camping een 'mountainlion' is gesignaleerd. Gelukkig ook voldoende tips om een eventuele ontmoeting te overleven. Niet in z'n ogen kijken, herrie maken, je zo breed mogelijk maken en vooral niet gaan rennen. Toch maar gebruik maken van ons toilet in de camper hebben we besloten...
Morgen de highlights van Yosemite bekijken... Truste!