gerardjodi.reismee.nl

Escape from Alcatraz and sightseeiing downtown

Al Capone, the Birdman... ze kwamen allemaal voorbij tijdens ons dagje Alcatraz. De tickets hadden we gelukkig al en dat was maar goed ook, want het bordje 'solded out' is voorlopig het enige wat geinteresseerden te zien krijgen bij de kassa's. In vergelijking met gisteren bovendien een heerlijk zonnig dagje en het zag letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Niet zo vreemd omdat het hier Labourday is, net zo iets als onze 5 mei-viering.

Om 11.00 ingescheept op de Alcatraz Cruiseboat en vervolgens richting Alcatraz Island en daar hebben we geen spijt van gehad. Het eiland ligt maar iets uit de kust en dat leverde prachtige plaatjes van San Francisco downtown op. De excursie zelf was super. Gewapend met audio in ons eigen taaltje werden we in een kleine 2,5 uur rondgeleid door het gevangenencomplex. Toch wel indrukwekkend om te zien hoe het er daar zo'n 40 jaar geleden aan toeging. En de romantiek van al dan niet geslaagde ontsnappingen mag bekend zijn. Toch maar weer eens Escape from Alcatraz gaan kijken met Clint Eastwood in de hoofdrol

Daarna richting Fishermans Wharf en genieten van al die mensen om ons heen. Bovendien erg veel daklozen, iets wat ons al eerder was opgevallen. Contrasten zijn sowieso groot in San Francisco, zeker toen we later op de dag naar China Town gingen. Voordat we daar aankwamen lekker in het zonnetje op het terras gezeten en achter onze rug speelde een jazzorkestje. Biertje erbij en dan is het echt genieten geblazen.

Vanavond dus naar Cliff House, een wat chiquer restaurant, maar we mogen hopen ook wel zonder smoking en cocktailjurkje binnen te komen.

En dan is het vroeg opstaan. Ontbijten om 7 uur en dan met BART-metro naar San Leandro om de camper op te halen. Een spannende en ongetwijfeld totaal andere wereld wacht ons. Hopelijk kunnen we snel richting Yosemite Park, want we moeten dan zo'n 250 km overbruggen. De camping is al geboekt, Crane Flat, een RV-site zonder electriciteit en andere luxe. Wel veel beren, dus maar eens zien of Brombeer en Jodibeer het een beetje kunnen vinden samen......

Ria

Wow geweldig wat een leuke dingen maken jullie al mee. En ook erg leuk om jullie te volgen.
Nog een tip voor een film als jullie weer thuis op de bank hangen is The Rock met Sean Connory.
Nog veel plezier en geniet ervan, maar dat zal wel lukken!
Groet
Ria

ilma heij

Succes met de camper, ff wennen maar dan super. De daklozen hebben wij eigenlijk alleen in SF gezien (gelukkig, want ze waren niet altijd even smakelijk)

Mark

He Borrelvriend(en); nou as dat geen beren wordt vanavond, maar wat een bruisende vakantie zal dat worden. Als ik lees van wat jullie nu al gezien en meegemaakt hebben prachtig!! Jullie moeten maar een foto-avondje organiseren in de grote vergaderzaal. Geniet van de 10-cilinder en laat em lekker brullen (brandstof kost daar toch niks...) Neem ook maar een emmer mee in de camper want snachts tegen een boom aan raad ik je sterk af Gerard! Heel veel plezier jullie en ik wil nog wel een keer een fotootje zien hoor van jou in smoking met zo'n dikke sigaar in de mond en natuurlijk van het cocktailjurkje.

groeten je borrelvriend!