gerardjodi.reismee.nl

Bike the bridge...

De jetlag hebben we gelukkig achter ons gelaten. Toch wel behoorlijk gaar na de dag van aankomst en de wandeling naar Fishermans Wharf. Dus tijd voor wat actie en San Francisco echt gaan ontdekken. En da's goed gelukt want we hebben toch wel zo'n 80 km weggetrapt vandaag schat ik zo. Al vroeg uit de veren, prima mountainbike gehuurd en vervolgens vanaf pier 1 naar pier 39 en van daaruit richting de bekende Golden Gate Bridge.

Toch wel maf hoe bewolkt het is in San Francisco, terwijl je 10 km verder volop in de zon zit. Dat gold dus ook voor de Golden Gate die behoorlijk in de wolken hing. Druk dagje vandaag, want op zondag hebben ze hier ook weekend en dat was te zien aan de massa's toeristen. Na wat pittige klimmetjes en mooie uitzichten beland bij The Golden Gate. Prachtig om deze brug voor je te hebben om er vervolgens overheen te fietsen, iets van 2.7 km volgens mij. Vervolgens door naar Sausolito. Sfeervol Beverley Hills-achtig plaatsje met volop terrasjes en een mooie haven. En natuurlijk het uitzicht op downtown San Francisco. Afijn, bekijk straks ook alle bijgevoegde foto's maar, lastig selecteren als je er 100 gemaakt hebt. En dat op 1 dag...

Jodi vond het klimmen wat minder prettig, maar heeft zich er prima doorheen geslagen, want je wil niet weten hoe stijl de wegen zijn in San Francisco. Hellinkjes van meer dan 20% met de absolute topper bij Lombard Street, een grote trekpleister in SF.

Dankzij een tip van Ton Roskam inmiddels ook al het restaurant Cliff House gereserveerd voor morgenavond en we besloten er vandaag maar even langs te fietsen. Prachtig pad gekozen langs de steile kliffen en daarna hadden we wel een biertje verdiend vonden we zelf, dus die maar even genuttigd in Cliff House. Daarna toch maar weer terug richting downtown en dat was nog een behoorlijke dobber. Toch makkelijk te vinden, want de straten lopen allemaal recht en hebben logische namen. 1 grote uitzondering en dat is The crookedest street in the world, oftewel het laatste stukje Lombard Street. Supersteil waar alleen naar beneden gereden mag worden. Erg leuk om af te dalen, helaas ging dr een pittige klim aan vooraf, voor mij een uitdaging voor Jodi een echte kuitenbijter. En dan moeten we nog gaan swingen vanavond bij een exclusief optreden van Joe Louis Walker! Wie? die ja... Een of andere blues-virtuoos die vanavond gaat optreden in Biscuits & Blues vlakbij ons hotel.

Nou verhaal is weer lang genoeg lijkt me. Morgen wacht Alcatraz, China Town en een decadent etentje bij Cliff House. To be continued...